پکیج

علت انفجاری روشن شدن پکیج چیست؟

تکنو‌تعمیر - علت انفجاری روشن شدن پکیج و راه‌های جلوگیری از آن

پکیج در واقع یکی از سیستم‌های گرمایشی بسیار کارآمد است که در تمام فصول سال مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم گرمایشی در فصول گرم آب گرم مصرفی برای شستشو و استحمام و در فصول سرد سال علاوه بر آب گرم مصرفی آب مورد نیاز برای سیستم‌های گرمایشی محیط را نیز تامین می‌کند. پکیج‌ها در مدت زمان کمی توانست جایگزین سایر سیستم‌های گرمایشی شود. در همین راستا شرکت‌های تاسیساتی از جمله تکنوتعمیر خدمات تعمیر انواع پکیج ها رادر لیست خدمات خود قرار داده‌اند. پکیج‌ها قطعات مختلفی دارند که خرابی هر یک از آن‌ها می‌تواند عملکرد کلی پکیج را تحت تأثیر قرار دهد و موجب ایجاد اختلال در عملکرد پکیج شود. این سیستم نیز مانند هر سیستم گرمایشی دیگری ممکن است با برخی از مشکلات احتمالی رایج مواجه باشد. یکی از این مشکلات احتمالی انفجاری روشن شدن پکیج است که دلایل متعددی دارد. پکیج برای عملکرد درست به هر سه عنصر آب، برق، گاز نیاز دارد و باید به لوله های آب و گاز متصل باشد. به همین دلیل هرگونه مشکل در این سیستم از جمله انفجاری روشن شدن آن باید توسط تعمیرکاران با‌تجربه در این زمینه مورد بررسی و رفع عیب قرار بگیرد. هرگونه دستکاری توسط افراد کارنابلد ممکن است صدمات جبران ناپذیری برای خود فرد و پکیج به همراه داشته باشد.

مشکلات رایج در پکیج

در فصول گرم سال در طی شبانه روز حجم زیادی از آب گرم در منازل و دفاتر مورد استفاده قرار می‌گیرد این حجم در فصل‌های پاییز و زمستان به آب گرم مصرفی مورد نیاز برای سیستم‌های گرمایشی نیز افزوده می‌شود. به همین دلیل کوچکترین مشکل در پکیج می‌تواند برای افراد آزاردهنده باشد. برخی از مشکلات رایجی که ممکن است برای افرادی که از پکیج استفاده می‌کنند، رخ دهد عبارتند از: 

  • روشن نشدن پکیج
  • نشتی آب از قسمتی از پکیج
  •  افت فشار مکرر پکیج
  • گرم نشدن آب 
  • گرم نشدن شوفاژها
  • خرابی ترموستات
  • ایجاد صداهای غیر‌عادی توسط پکیج
  • روشن نشدن شعله 
  • کار نکردن جرقه‌زن 
  • انفجاری روشن شدن پکیج

در ادامه دلایل انفجاری روشن شدن پکیج را به عنوان یکی از مشکلات رایج پکیج مورد بررسی قرار گرفته است.

علت انفجاری روشن شدن پکیج

هنگامی که شما شیر آب گرم را باز می‌کنید سنسور تشخیص جریان آب، باعث باز شدن گاز شده و همزمان با آن به فندک دستور ایجاد جرقه را می‌دهد. این جرقه سبب روشن شدن شعله‌های گاز می‌شود. انفجاری روشن شدن پکیج یکی از مشکلات مهم و اساسی است که باید حتما توسط کارشناسان ماهر در این زمینه مورد بررسی و رفع عیب قرار بگیرد. یکی از اصلی‌ترین عواملی که در انفجاری روشن شدن پکیج نقش دارد، متناسب نبودن فاصله میان الکترود جرقه زن و شعله پکیج است. در حالت اصولی و درست این فاصله باید به اندازه‌ی نیم سانت باشد. اگر این فاصله بیشتر و یا کمتر شود می‌تواند باعث انفجاری روشن شدن پکیج گردد. یکی دیگر از دلایل انفجاری روشن شدن پکیج کم و زیاد شدن ناگهانی فشار گاز است. این مورد می‌تواند باعث شود که شعله‌ی پکیج در ابتدا گاز کافی دریافت نکند و حجم گاز مورد نیاز شعله به صورت ناگهانی وارد شود. در این شرایط شعله با حالت انفجار روشن می‌شود. در این مورد باید فشار گاز توسط کارشناس اندازه‌گیری شود و در صورت نیاز تنظیم گردد. خرابی یا انسداد دودکش و وجود مشکل در نحوه خارج شدن گازهای حاصل از احتراق به بیرون از خانه از دیگر مواردی است که در بروز این مشکل نقش دارد. از آنجایی که پکیج یک سیستم گاز‌سوز نیز به شمار می‌رود، در نتیجه سوزاندن گاز مقداری گازهای مضر نیز تولید می‌کند که باید از طریق دودکش به بیرون از خانه هدایت شوند چرا که برای ساکنین مضر هستند و استنشاق آن‌ها می‌تواند خطرآفرین باشد. بنابراین نصب صحیح دودکش و مسدود نبودن مسیر آن از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورت بروز مشکل انفجاری روشن شدن پکیج، یک تکنسین متخصص باید مسیر دودکش را با دقت بررسی کند و اگر دودکش دچار مشکل شده است آن را برطرف کند.

ضعیف شدن قدرت جرقه زن به علت افت ولتاژ برق شهری نیز می‌تواند در روشن شدن پکیج به صورت انفجاری نقش داشته باشد. علاوه براین عوامل دیگری نظیر وجود مشکل در ترانس برق جرقه زن، وجود مشکلات برقی یا اکسید شدن الکترود جرقه زن نیز می توانند در به وجود آمدن این مشکل اثر گذار باشند. یکی از مواردی که در صورت بروز این مشکل می‌تواند مورد بررسی قرار بگیرد، روزنه‌های اطراف مشعل پکیج است. گاهی برخی از افراد از گاز مایع به جای گازشهری استفاده می‌کنند که باعث می‌شود روزنه‌های اطراف مشعل و جرقه‌زن با ذرات حاصل از سوخت گاز مسدود شوند و این باعث اختلال در عملکرد مشعل و جرقه‌زن شود. تمامی دلایلی که برای این مشکل بیان شد مختص به نوع و یا برند خاصی از پکیج نیست و تمامی انواع پکیج را در بر می‌گیرد.

»»» تعمیر و سرویس پکیج در تهران

راهکارهایی برای جلوگیری از انفجاری روشن شدن پکیج

روشن شدن انفجاری پکیج می‌تواند بسیار آزاردهنده و خطرآفرین باشد. راهکارهایی وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید احتمال بروز این مشکل را کاهش دهید. 

  • در حین نصب پکیج حتما از یک نصاب حرفه‌ای کمک بگیرید. چرا که محل نصب پکیج باید به درستی انتخاب شود تا محفظه‌ی احتراق در تماس مستقیم با هوای آزاد و به صورت کاملا اصولی نصب شود. رعایت نکات اصولی و ایمنی در حین نصب پکیج می‌تواند از انفجاتری روشن شدن پکیج جلوگیری کند.
  • هر چند وقت یکبار پنل را از پکیج جدا کرده و شعله‌ها و فندک‌ها و لوله‌های مبدل را به خوبی تمیز کنید تا از گرفتگی لوله‌ها جلوگیری شود.
  • برای تمیز کردن مبدل و سرشعله‌ها از برس یا مسواک استفاده کنید. برای تمیز کردن جرقه‌زن هم می‌توانید از یک ورقه‌ی سمباده نرم استفاده کنید. در این صورت این قطعات برای روشن شدن هیچ مشکلی نخواهند داشت.
  • مبدل‌های حرارتی در پکیج دائما در معرض دوده‌های حاصل از سوختن گاز شهری هستند. اگر هر از چند گاهی این مبدل‌ها توسط برس نرم یا مسواک تمیز شوند در حین روشن شدن پکیج با مشکل گازرسانی مواجه نخواهند بود.
  • بعد از انجام این‌ نکات، آب گرم را باز کنید و به صدای روشن شدن پکیج گوش دهید. در صورتی که پکیج هنوز با صدای انفجاری روشن می‌شود با کارشناسان تمیز حاصل فرمایید. 

تکنوتعمیر؛ ارائه دهنده‌ی انواع خدمات در زمینه‌ی پکیج

کلینیک فنی تخصصی تکنو‌تعمیر بیش از ۱۵ سال است که در زمینه ارائه‌ی انواع خدمات تعمیر و سرویس پکیج مشغول به فعالیت می‌باشد. این مجموعه با بهره بردن از کادر مجرب و آشنا با جدیدترین متد روز دنیا توانسته خود را در زمره‌ی بهترین شرکت‌های تاسیساتی قرار دهد. کارشناسان این مجموعه به صورت تمام‌وقت پاسخگوی شما مشتریان گرانقدر می‌باشند. تمامی خدمات این مجموعه به صورت ۲۴ ساعت شبانه‌روز و در تمام ایام سال حتی در روزهای تعطیل ارائه می‌شود. برخی از این خدمات عبارتند از:

  • نصب و راه‌اندازی انواع پکیج
  • عیب‌یابی و تعمیر پکیج
  • رفع نشتی پکیج
  • تعمیر و تعویض ترموستات
  • عیب‌یابی و تعمیر جرقه‌زن
  • رفع صداهای غیرعادی از پکیج

سوالات متداول پیرامون علت انفجاری روشن شدن پکیج

چرا پکیج با صدای انفجار روشن می‌شود؟

✔ برخی از مهم‌ترین دلایل انفجاری روشن شدن پکیج به شرح زیر هستند:

  • متناسب نبودن فاصله میان الکترود جرقه زن و شعله پکیج
  • کم و زیاد شدن ناگهانی فشار گاز
  • خرابی یا انسداد دودکش و وجود مشکل در نحوه خارج شدن گازهای حاصل از احتراق به بیرون
  • ضعیف شدن قدرت جرقه زن 
  •  وجود مشکل در ترانس برق جرقه زن
  • وجود مشکلات برقی یا اکسید شدن الکترود جرقه زن

مشکلات رایج پکیج چیست؟

✔ روشن نشدن پکیج، نشتی آب از قسمتی از پکیج، افت فشار مکرر پکیج، گرم نشدن آب، گرم نشدن شوفاژها، خرابی ترموستات، ایجاد صداهای غیر‌عادی توسط پکیج، روشن نشدن شعله، کار نکردن جرقه‌زن، انفجاری روشن شدن پکیج برخی از رایج‌ترین مشکلاتی است که ممکن برای پکیج رخ دهد.

آیا می‌توان از انفجاری روشن شدن پکیج جلوگیری کرد؟

✔ بله، با رعایت برخی از نکات در حین نصب و انجام سرویس‌های دوره ای می توان احتمال بروز این مشکل در پکیج را کاهش داد.

خدمات تکنوتعمیر در زمینه‌ی پکیج چگونه ارائه می شوند؟

✔ مجموعه فنی تکنوتعمیر تمامی خدمات خود را به صورت ۲۴ ساعت شبانه‌روز و در تمام ایام سال حتی در روزهای تعطیل ارائه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *